De verzendkosten voor bestellingen met een bestelwaarde onder de 100 euro bedragen 5,75 euro. STIHL verzendt vanaf een bestelwaarde van 100 euro gratis binnen Duitsland. Leveringen aan de dealers zijn altijd gratis.
De levertijd is afhankelijk van de artikelgroep en de verzendwijze en bedraagt doorgaans 1 tot 3 werkdagen.
Doorgaans wordt de bestelling verzonden met onze hoofdverzendpartners DHL en GLS. Afhankelijk van de grootte, het gewicht, het volume en de classificatie van gevaarlijke stoffen kan de bestelling ook door trans-o-flex worden geleverd. Houd er rekening mee dat een bestelling van meerdere artikelen eventueel door verschillende verzendpartners wordt geleverd. Dit heeft geen invloed op de verzendkosten.
Het volgen van bestellingen is bij alle transporteurs mogelijk. De link om de status van uw bestelling te kunnen volgen, ontvangt u in de verzendbevestiging. Omdat uw bestelling mogelijk uit meerdere pakketten bestaat of via verschillende transporteurs wordt verzonden, kunt u mogelijk meerdere links in verschillende e-mails ontvangen.
U kunt uw bestelling met de leveringsoptie “Afhalen bij de dealer” bij een dealer bij u in de buurt laten leveren. Bij deze optie vervallen de verzendkosten. Tijdens het bestelproces krijgt u meer details over de deelnemende dealers.
Met de leveringsoptie “Afhalen bij de dealer” kunt u uw gekozen artikelen online kopen en bij een STIHL Online & Service Partner bij u in de buurt zonder verzendkosten afhalen. Hiervoor kiest u tijdens het bestelproces “Afhalen bij de dealer” als leveringsoptie en kiest u een deelnemende dealer bij u in de buurt. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht zodra de artikelen kunnen worden opgehaald. U kunt uw pakket daar dan binnen 14 dagen afhalen. Houd er rekening mee dat de retourtermijn van 30 dagen ingaat vanaf het moment dat het pakket bij de dealer is aangekomen.
Bij sommige apparaten is voor de montage speciaal gereedschap nodig. Daarom zal een lokale dealer uw apparaat voor u ter plaatse monteren.
In het bestelproces kunt u een afleveradres opgeven dat afwijkt van het factuuradres.
Levering is momenteel alleen mogelijk binnen Duitsland.
Een leveringsafspraak is helaas niet mogelijk.
Bij levering van grote of zware goederen ontvangt u een e-mail met informatie over wanneer de levering zal plaatsvinden. De levering vindt normaal gesproken tussen 8 en 18 uur plaats. In deze e-mail vindt u ook een link waarmee u de bestelling kunt volgen. U kunt de bestelling met behulp van de trans-o-flex-app voor ontvangers “insight” zelf traceren (ook beschikbaar als desktopversie).
De leveringsdatum kan achteraf niet worden gewijzigd.
Indien de levering niet kon plaatsvinden, zal er een briefje in de brievenbus worden gestopt met daarop de contactgegevens van trans-o-flex. Afgifte bij een buurman is mogelijk voor zover de bezorger iemand treft. Het neerzetten van de bestelling op het terrein is in principe niet mogelijk. Indien er zich een afsluitbare ruimte op uw terrein bevindt, kan er een schriftelijke overeenkomst gesloten worden om de bestelling neer te mogen zetten.