Alle in de STIHL-onlineshop bestelde artikelen kunnen binnen 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Daarvoor maakt u de retourzending online aan in uw klantenaccount onder “Mijn bestellingen” of via het retourformulier (https://www.stihl.de/public-return). Daarna plaats u de retourbon in het originele pakket en bevestigt u het retourlabel op het pakket. U kunt het pakket afgeven bij de betreffende verzendpartner. Een overzicht van de pakketpunten van uw verzendpartner vindt u hier:
Mocht u niet tevreden zijn met een besteld artikel, dan kunt u dit binnen 30 dagen aan ons retourneren. Houd er rekening mee dat de termijn bij “Afhalen bij de dealer” ingaat vanaf het moment dat uw pakket bij de dealer is aangekomen.
STIHL vergoedt de kosten van de retourzending voor u als u de retourzending online in uw klantenaccount of via het retourformulier aanmeldt en het beschikbare retourlabel voor de retourzending gebruikt.
U kunt zelfstandig in uw klantenaccount onder “Mijn bestellingen” of via het retourformulier een retourlabel en een retourbon aanmaken en afdrukken.
Als u voor dezelfde bestelling nog een retourlabel nodig hebt, neemt u contact op met de klantenservice van STIHL.
Het is helaas niet mogelijk om artikelen direct te ruilen. Stuur het niet-gewenste artikel terug en plaats een nieuwe bestelling.
Neem rechtstreeks contact op met trans-o-flex voor het retourneren van zware of grote goederen. Doorgaans wordt uw retourzending de volgende werkdag opgehaald tussen 8 en 18 uur.
Als u een volgetankt motorapparaat wilt retourneren, moet u het apparaat leegmaken en testen of het niet meer kan worden gebruikt. Het apparaat moet in de originele doos worden verpakt. Er is geen label voor gevaarlijke stoffen nodig als aan de genoemde voorwaarden is voldaan.
Bij het retourneren van gevaarlijke stoffen moeten, afhankelijk van de classificatie gevaarlijke stoffen, speciale richtlijnen in acht worden genomen.
De eisen voor het retourneren van accu’s en accu-apparaten vindt u in de checklist voor het verzenden van accu-apparaten.
Uw terugbetaling krijgt u op dezelfde manier als hoe de betaling heeft plaatsgevonden. Als u bijvoorbeeld met creditcard hebt betaald, wordt het overeenkomstige bedrag teruggeboekt op uw creditcardrekening.
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van de goederen. Nadat de goederen zijn gecontroleerd, ontvangt u een aparte e-mail met daarin meer informatie over uw terugbetaling. Voor verdere vragen over uw terugbetaling kunt u contact opnemen met de klantenservice van STIHL.
Voor retourzending bij de dealer brengt u de betreffende artikelen in de originele verzenddoos naar een deelnemende STIHL-dealer. De dealer heeft voor de retourzending uw ordernummer nodig, dat op de bestelbevestiging, de leverbon en de factuur staat vermeld. Een STIHL Online & Service Partner bij u in de buurt vindt u via de optie Zoeken naar dealer.
Het kan voorkomen dat u bij een bestelling meerdere pakketten van verschillende verzendpartners ontvangt. Stuur afzonderlijke pakketten ook afzonderlijk terug via de betreffende verzendpartner. Als alternatief kunt u ook alle pakketten gezamenlijk bij een dealer afgeven.
Bewaar de doos waarin de bestelling naar u verzonden werd en gebruik deze om de goederen terug te sturen. Neem contact op met de klantenservice van STIHL als u de doos al hebt weggegooid.